הנדידה הגדולה – פלא עולם

הנדידה הגדולה בסרנגטי ומסאי מארה

מדי שנה נודדים מליוני עדרים של גנו, אנטילופות וזברות, למסע ארוך ומרתק בחיפוש אחר מקורות מזון ושתיה בצורת אזורי מרעה ירוקים. נדידתם של העדרים המתרחשת בטנזניה מכונה "הנדידה הגדולה" וזוהי גם אחת מתופעות הטבע המרשימות בעולם. מה מתרחש במהלכה ומהו מסלול הנדידה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת אם אתם רוצים לקחת חלק בחגיגה הגדולה.

מליוני פרטים של גנו, זברות ואנטילופות עושות את דרכן מדי שנה במסלול המתחיל במישורי סרנגטי העצומים ועד לגבעות החומות של שמורת מסאי מארה. המסלול קבוע יחסית. אורכו של המסלול הוא כ- 30,000 קילומטרים והתהליך שעוברים העדרים בחיפושם אחר מקורות מזון ושתיה הוא לא פחות מעוצר נשימה. בדרך אל מחוז חפצם, נאלצים להתמודד העדרים עם אתגרים לא פשוטים – אך בסופו החזקים והשורדים שבהם מגיעים אל ה"פרס" – שמורת מסאי מארה שבקניה.

חציית הנהרות – הדרמה הגדולה

חציית הנהרות הוא אחד המכשולים הגדולים ביותר במסעם המפרך של העדרים. שם, בקרקעית כל אחד מהנהרות, אורבים למליוני הפרטים מאות תנינים מסוג קרוקודיל נילוס המחכים לארוחה דשנה. עבור רובם, זוהי הסעודה השנתית שלהם – והם לא מתכננים להפסיד אותה. הדרמה המתרחשת במקום מרתקת. מצד אחד מגיעים העדרים המכירים את הסכנה ויודעים כי מחכה להם מלחמת הישרדות לא פשוטה, ומצד שני ממתינים בדריכות הקרוקודילים העצומים שיודעים שההישרדות שלהם תלויה בעדרים הללו. כך נוצר מאבק איתנים בין שני הצדדים.

בתחילה, כשראשוני העדר מגיעים לאזור הנהר, הם מהססים ועוצרים. אך ככל שיתר העדרים מתקרבים ונוצרת צפיפות – אין ברירה, והפרטים הראשונים מתחילים לחצות את הנהר, לא תמיד מתוך בחירה, אלא פשוט כי נוצר לחץ עצום במקום. כך מתחיל אירוע חציית הנהר ("קרוסינג") – מאבק לחיים ולמוות משני הצדדים על הישרדות בטבע האפריקאי.

אפריקני

מסלול הנדידה

המסלול, כאמור, די קבוע, והוא מתוזמן לפי חודשי השנה. בחודשים ינואר-פברואר העדרים נמצאים באזור אגם נדוטו שבדרום הסרנגטי (זוהי גם עונת ההמלטות). במרץ ואפריל העדרים מגיעים אל מרכז סרנגטי ובחודשים יוני-יולי הם חוצים את נהר הגרומטי. לקראת חודש אוגוסט-ספטמבר מדי שנה העדרים חוצים את נהר המארה המפורסם ועד אוקטובר-דצמבר מתחילים את מסעם חזרה.

 

לכתבות נוספות על אפריקה לחצו כאן

להזמנת טיול פרטי לטנזניה השאירו פרטים באתר או התקשרו.

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני