מידע שימושי

בואו לגלות עולם אפריקני במסע מרתק לדרום אפריקה

יעדים בדרום אפריקה

 

ספארי

דרום אפריקה היא ביתם של "חמשת הגדולים" – באפלו, פיל, נמר, אריה וקרנף – כמו גם חיות אחרות, ציפורים ומינים שונים של צמחים. כדי לראות את חמשת הגדולים, ההימור הבטוח ביותר הוא לבקר בשמורת קרוגר (Kruger National Park) וסביבותיה במחוז מפומלנגה.

אפשרויות נוספות הן שמורת מדיקווה (Madikwe Game Reserve) בפרובינציה הצפון-מערבית; מרקלה (Marekele National Park) במחוז לימפופו; או בכל אחת מהשמורות הלאומיות והפרטיות בצפון קוואזולו-נטאל, אזור המפורסם באוכלוסיית הקרנפים הגדולה שבו.

עוד שמורה ידועה היא ה- Kgalagadi Transfrontier Park בכף הצפוני, שהיא גן עדן לצלמים וביתו של האריה הדרום-מערב אפריקני שחור הרעמה.

הצטיידו במשקפות, מדריך חיות, מדריך ציפורים וצאו לדרך. המפגש עם חיות הפרא הגדולות והקטנות, היא חוויה מיוחדת שתזכרו לכל חייכם.

חופים

דרום אפריקה היא ביתם של חלק מהחופים היפים ביותר בעולם, ביניהם החופים המפורסמים של קייפטאון כמו קליפטון (Clifton) ומוזנברג (Muizenberg), והחופים הפופולאריים של דרבן.

בחופים הפראיים של הכף המזרחי ובחופים המרוחקים של צפון זולולנד תוכלו למצוא את עצמכם לבד לגמרי, ואת הגלישה, החול והים מחכים שם רק בשבילכם.

ישנם חופים המוכרים על-ידי תכנית הדגל הכחול, ידידותיים למשפחות, חופים עם פינגווינים ואחרים מהם ניתן לראות לווייתנים. וכמובן חופים בהם אפשר לצלול, לשנרקל, לעשות סקי מים, לחתור בקיאק, קאנו ועוד.

ארץ היין

ארץ היין שליד קייפטאון ממוקמת בנופים משכרים ובה חוות ויקבים רבים המציעים טעימות של יינות מעולים ומסעדות מצוינות. בעת הביקור בארץ היין, מומלץ לעבור גם דרך העיר האוניברסיטאית סטלנבוש (Stellenbosch). אוהבי טיולים רגליים יכולים ליהנות משפע של מסלולים בהרים המרשימים של האזור.

היסטוריה ותרבות

בדרום אפריקה תוכלו ללכת בעקבותיהם של מגדולי לוחמי החופש בהיסטוריה המודרנית – נלסון מנדלה, אוליבר טמבו, מהטמה גנדי ואחרים. ישנם מוזיאונים ואתרי מורשת רבים בעיקר ביוהנסבורג, קוואזולו-נטאל והכף המזרחי.

כדי להכיר את התרבות הדרום אפריקנית יותר מקרוב, מומלץ לבקר בסווטו (Soweto) או ב-township אחרת; בכפר של שבט הזולו ושבט הנדבלה (Ndebele); ובחווה חקלאית.

דרך הגנים

דרך זו עוברת לאורך החוף, ממזרח המדינה ועד קייפטאון בתוך נוף מרהיב של חופי המדינה ויערות עבותים ומרשימים. בקצה המזרחי של דרך הגנים, ליד פורט אליזבט, ממוקמת שמורת הפילים אדו (Addo Elephant National Park), שם תוכלו לחזות בענקים המרתקים.

אקסטרים

דרום אפריקה מציעה מגוון של פעילויות אקסטרים; מצלילה עם כרישי עמלץ לבן, דרך מצנחי רחיפה בנופים משגעים ועד טיולים רגליים בתור הספארי לצד "חמשת הגדולים". את הכרישים תמצאו בעיירה המקסימה גנסביי (Gansbaai) בכף המערבי; בקייפטאון תוכלו לצנוח מפסגת הליונ'ס הד (Lion’s Head); ולעשות מסלולי הליכה בספארי בשמורת קרוגר (Kruger National Park) עם מדריכים חמושים.

אירועים מיוחדים לפי עונות

 

מרוץ הסרדינים (The Sardine Run) – מאי עד יוני

מדי שנה בחורף מתרחש בחופי דרום אפריקה "מרוץ הסרדינים" המוגדר כנדידה הגדולה ביותר בעולם הטבע הינה תופעת טבע מדהימה בה להקות הענק של הסרדינים שחיים באזור קוואזולו-נטאל נתקפים ביצר נדודים בלתי מוסבר ויוצאים למסע ארוך, בן 1,600 ק"מ, באוקיינוס. למדענים אין ממש הסבר הגיוני לתופעה המוזרה הזאת, שמושכת אליה דולפינים, כרישים, ציפורים, דייגים, צוללים וצלמים תת מימיים.

פסטיבל האמנויות הלאומי (The National Arts Festival) – יולי

פסטיבל זה, שמתרחש בגרהמסטאון (Grahamstown) בכף המזרחי, הפך לפסטיבל השנתי לאמנויות הגדול ביותר בכל אפריקה. בפסטיבל מציגים אמנים ברמה בין-לאומית בתחומי הריקוד, מוזיקה, משחק, קולנוע, ג'אז, אמנות חזותית ועוד.

פריחת האביב בנמקלנד (Namaqualand) – סוף יולי עד אוקטובר

אין דרך לתאר במילים את המחזה הדרמטי של פרחי אביב בשלל צבעים הפורחים באזור המדברי בנמקלנד בכף הצפוני. מרבדים של צבעים וריחות מתפרשים לשטח של 500 ק"מ לאורך החוף ו-100 ק"מ לפנים היבשת. חוקרים זיהו בפריחה זו כ-4,000 מינים של צמחים.

מרוץ האופניים בקייפ ארגוס (The Cape Argus Pick n Pay Cycle Tour) – מרץ

במרוץ האופניים הארוך ביותר בעולם, משתתפים כ-35,000 רוכבי אופניים, והוא עובר בין נופים מרהיבים. רוב הרוכבים אינם ספורטאים מקצועיים, ובמהלך השנים המרוץ משך גם סלבריטאים רבים מכל העולם.

(תמונה מאתר : www.capetowncycletour.com)

 

מרתון החברים לנשק (The Comrades Marathon) – יוני

מסורת המרתון החלה כמחווה לחיילים הדרום אפריקנים שנהרגו במהלך מלחמת העולם ה-1. האולטרה-מרתון הזה התפרסם בעיקר בגלל המרחק הארוך שלו בין דרבן (Durban) ופיטרמריצבורג (Pietermaritzburg) במחוז קוואזולו-נטאל.

אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו בדרום אפריקה

בדרום אפריקה שמונה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו שנבחרו בשל ייחודם וחשיבותם הבין-לאומית.

Cape Floral Region Protected Areas

אזור זה נפרש לאורך רוב הכף המערבי וגולש לכף המזרחי, ובו שמונה אתרים מוגנים בהם עושר של צמחים ברמה עולמית. האזור הוא ביתם של 20% ממיני הצמחים שבאפריקה. מומלץ לטייל באזור בהליכה רגלית, בשלל מסלולי הטיול שפרושים לאורכו, ביניהם הפארק הלאומי של הר השולחן (Table Mountain National Park). ביקור בגן הבוטני הלאומי קירסטנבוש (Kirstenbosch National Botanical Garden) בקייפטאון, מהווה נקודת פתיחה טובה להיכרות עם נפלאות עולם הצומח של הכף.

Fossil Hominid Sites of South Africa

הדרך הפשוטה ביותר לחוות את האתרים האלה היא בביקור במרכז המבקרים מרופנג (Maropeng Visitor Centre), שנמצא במרחק נסיעה קצר מיוהנסבורג ופרטוריה. "ערש האנושות" (Cradle of Humankind) הוא אזור עשיר במאובנים של הומינידים, האבות הקדמונים הקדומים ביותר של בני האדם. אתרי ההומינידים כוללים את Sterkfontein, Swartkrans, Kromdraai and environs, the Makapan Valley and the Taung Skull Fossil Site.

iSimangaliso Wetland Park

אחד האתרים היפים ביותר באפריקה, שופע בשוניות אלמוגים, חופים ארוכים, דיונות לאורך החוף, אגמים (בהם היפופוטמים ותנינים), ביצות, וסבך של קני סוף המאכלסים בתוכם מינים רבים של ציפורים. איסימנגליסו נמצא במרחק של כמה שעות נסיעה מדרבן ובאזור הרבה מקומות לינה.

Maloti-Drakensberg Park

רכס הרי דראקנסברג הוא הגבול הטבעי בין לסוטו (Lesotho) ומחוז קוואזולו-נטאל בדרום אפריקה. נופי האזור עוצרי נשימה, ובמקום יותר מ-600 אתרי אמנות חקוקה באבן של קרוב ל-35,000 איורים, שאוירו על-ידי שבט הסאן (San) שחיו באזור. רכס ההרים הוא גם ביתם של מספר מינים אנדמיים של ציפורים וצמחים. ישנן מספר אפשרויות לינה באזור – ממלונות מפנקים ומרגיעים, ועד אתרי קמפינג לחובבי האוויר הצח.

Richtersveld Cultural and Botanical Landscape

אזור הררי זה השופע בצמחיה בשרנית, ממוקם בפינה הצפון-מערבית ביותר של הכף הצפוני. באזור זה חיים אנשי שבט הנמה (Nama), רועי צאן נוודים, שעד היום ניתן להתרשם מאורח חייהם המיוחד. ביקור באזור בדרך כלל דורש רכב 4X4. אם תבקרו ב- Richtersveld Transfrontier Park תוכלו גם לחצות את הגבול בנהר הכתום (Orange River) לתוך נמיביה.

Robben Island

באי זה נכלאו נלסון מנדלה ואקטיביסטים אחרים נגד משטר האפרטהייד. האי נמצא במפרץ השולחן (Table Bay) וניתן לראותו ממרכז קייפטאון. הוא שימש ככלא ומקום לבידוד אנשי עם מחלות נפש וחולי צרעת מאמצע המאה ה-19 ועד שנות ה-30 של המאה ה-20. בין השנים 1991-1961 על האי היה כלא לאסירים פוליטיים. ניתן לבקר באי באמצעות מעבורת שיוצאת מידי יום מה-V&A Waterfront בקייפטאון.

מידע שימושי למטיילים בדרום אפריקה

גיאוגרפיה

דרום אפריקה ממוקמת בקצה הדרומי ביותר של יבשת אפריקה, וגודלה הוא 1,233,404 קמ"ר. לדרום אפריקה רצועת חוף עצומה של כמעט 3,000 ק"מ, המוקפת על-ידי שני אוקיינוסים – האוקיינוס ההודי במזרח והאוקיינוס האטלנטי במערב. המדינה גובלת מצפון עם נמיביה, בוצוואנה, זימבבואה ומוזמביק, ומקיפה בתוך שטחה גם שתי מדינות עצמאיות – לסוטו וסווזילנד.

ערי בירה

דרום אפריקה היא המדינה היחידה בעולם לה שלוש ערי בירה: קייפטאון (תחיקתית), פרטוריה (אדמיניסטרטיבית) ובלומפונטיין (משפטית).

ממשל ופוליטיקה

לדרום אפריקה ממשלה דמוקרטית, מאז הבחירות הראשונות שלאחר שלטון האפרטהייד שנערכו ב-1994. בחוקה הדרום-אפריקנית הנוכחית ישנו דגש רב על זכויות אדם והיא נחשבת למתירנית וליברלית. בראש הממשלה עומד נשיא. הנשיא הנוכחי הוא ג'ייקוב זומה (Jacob Zuma), ראש מפלגת השלטון במדינה, הקונגרס הלאומי האפריקני (African National Congress).

כלכלה

כלכלת דרום אפריקה היא הגדולה והעשירה ביבשת. לדרום אפריקה סקטור פיננסי מפותח ובורסה אקטיבית. הבנק המרכזי של המדינה הוא ה-South Africa Reserve Bank.

תיירות

תעשיית התיירות בדרום אפריקה מאוד מפותחת. המדינה מציעה שלל אטרקציות בעיקר בתחומי הספורט, ספורט אתגרי, טבע וחיות פרא והיא נחשבת למדינה המובילה בעולם בתיירות בת-קיימא (responsible tourism).

אוכלוסייה

לפי מפקד האוכלוסין האחרון שנערך ב-2011, בדרום אפריקה כ-52 מיליון נפש ממגוון של מוצאים, תרבויות, שפות ודתות. ההרכב הגזעי והאתני במדינה מורכב מ-79.2% אפריקנים, 8.9% 'צבעוניים' (מונח המשמש בדרום אפריקה לתיאור אנשים ממוצא מעורב), 8.9% לבנים ו2.5% הודים. מעט מעל מחצית האוכלוסייה הן נשים.

מטבע

המטבע של דרום אפריקה הוא הראנד, המחולק ל-100 סנט. השימוש באשראי נוח מאוד ונפוץ במדינה וניתן להשתמש בו בקניונים, תחנות דלק, מסעדות, פארקים לאומיים ועוד. יש עדיפות למסטרכארד ולוויזה.

אקלים

העונות בדרום אפריקה הן הפוכות לעונות בישראל. בדרום אפריקה יש לפחות 7 חודשי שמש בשנה, והיא ידועה בימים הארוכים שלה. בחודשי החורף (יוני עד אוגוסט) ישנן טמפרטורות נמוכות וגשמים. החודשים המומלצים ביותר לטיול בדרום אפריקה הם חודשי האביב (ספטמבר עד נובמבר) והסתיו (מרץ עד מאי).

תקשורת

בדרום אפריקה תשתית תקשורת מפותחת וטובה. ישנם מספר ספקי תקשורת המציעים כיסוי ארצי. ישנה נגישות גבוהה לאינטרנט ו-וויי-פיי במרבית האזורים העירוניים.

מחוזות

בדרום אפריקה תשעה מחוזות: הכף המערבי, הכף הצפוני, הכף המזרחי, קוואזולו-נטאל, המדינה החופשית, הפרובינציה הצפון-מערבית, חאוטנג, מפומלנגה ולימפופו.

הסמלים הלאומיים

הדגל הדרום-אפריקני מסמל גם את דרום אפריקה "החדשה". הוא מורכב מדגם גאומטרי בצבעי ירוק, לבן, שחור, זהב, אדום וכחול.

הציפור הלאומית של דרום אפריקה היא עגור החן האפריקאי (blue crane). החיה הלאומית היא הספרינגבוק (springbok) ובעברית "דלגן" והפרח הלאומי, הפרוטיאה (protea). 

ההמנון של דרום אפריקה מבוסס על מזמור של עם הקוסה (Xhosa) בשילוב מזמור אפריקאנרי.

שפות

דרום אפריקה היא מדינה רב-שפתית, ולה 11 שפות רשמיות, ביניהן: אנגלית, אפריקאנס ועוד שפות אפריקניות מקומיות כמו סווהילית וספדית. למרות שרק בעבור 10% מהאוכלוסייה האנגלית היא שפת אם, מרבית מאזרחי המדינה דוברים אנגלית, והיא השפה השנייה בגודלה בשימוש במדינה.

דתות

כ-80% מאוכלוסיית דרום אפריקה הם נוצרים. קבוצות דתיות גדולות אחרות במדינה הן הינדואיזם, אסלאם, יהדות ובודהיזם. החוקה של דרום אפריקה מבטיחה חופש דתי לכל.

מים

באזורים העירוניים של דרום אפריקה מי הברז הם ברמה גבוהה וניתנים לשתייה. כאשר מטיילים לאזורים כפריים מרוחקים ולשמורות טבע, מומלץ לקנות מים בבקבוקים.

בעלי חיים וצמחים

דרום אפריקה הוכרזה כאחת המדינות עם המגוון הביולוגי העשיר ביותר בעולם. במדינה חיות גדולות ומרשימות כמו קרנפים, פילים וכרישי עמלץ לבן, לצד חיות קטנות כמו סוריקטות, גלגויים (bush babies) ושועלי אוזנן (bat-eared fox). עולם הצומח בדרום אפריקה מגוון ועשיר, כאשר חלק ממנו הוא אנדמי למדינה.

חשמל

אספקת החשמל בדרום אפריקה הינה סדירה, ויש חשמל זמין כמעט בכל מקום (מלבד למספר אזורי ספר כפריים). מתח החשמל במדינה הוא 220/230 וולט.

שדות תעופה

בדרום אפריקה שלושה שדות תעופה לאומיים גדולים: OR Tambo International Airport ביוהנסבורג, Cape Town International Airportt, ו-King Shaka International Airport בדרבן. בנוסף, ישנם הרבה שדות תעופה אזוריים, ביניהם Kruger Mpumalanga International Airport במבומבלה (נלספרויט).

לטייל ברכב או ברכבת

תשתית הכבישים בדרום אפריקה מפותחת מאוד, ויש בה הרבה כבישים מהירים. המהירות המותרת היא 120 קמ"ש בכבישים מהירים, 100 קמ"ש בכבישים בין עירוניים, ו-60 קמ"ש בכבישים עירוניים. מרבית הכבישים במצב מצוין. ישנה רשת רכבות בין ערים מרכזיות, כמו יוהנסבורג וקייפטאון.

 

ויזה

ישנו פטור מהצטיידות באשרת כניסה מראש לישראלים הנכנסים לדרום אפריקה. רשויות ההגירה מעניקות ויזה ללא תשלום ל-90 יום עם הכניסה למדינה.

נוסעים המגיעים לדרום אפריקה ממדינות הנגועות בקדחת צהובה, כולל נוסעים אשר ביצעו חניית ביניים בלבד בשדה התעופה, נדרשים על פי התקנות להציג עם הגיעם לשדה התעופה בדרום אפריקה תעודה המעידה על קבלת חיסון כנגד קדחת צהובה.

בריאות

דרום אפריקה ידועה ברמת הרפואה הגבוהה שבה, מאז בוצע בה לראשונה בעולם ניתוח השתלת לב אדם בשנת 1967. ישנם הרבה בתי חולים פרטיים ברמה עולמית ומרכזים רפואיים במדינה, במיוחד באזורים עירוניים. בתי החולים הציבוריים, ביניהם Groote Schuur Hospital בקייפטאון, מציעים גם הם טיפול רפואי ברמה גבוהה.

מלריה

ברוב דרום אפריקה אין מלריה. האזורים של שמורת קרוגר (Kruger) וצפון קוואזולו-נטאל (KwaZulu-Natal) נגועים במלריה ובהם יש צורך לקחת טיפול תרופתי מונע.

טיפים

באופן כללי נהוג לתת בין 10%-15% טיפ למלצר במסעדה. למדריכי טיולים בשמורות נהוג לתת טיפ של 10$ ליום.

בטחון

חשוב לפעול בשיקול דעת ולנקוט באמצעי זהירות בסיסיים. חפצים בעלי ערך יש לנעול. מומלץ לא ללבוש שעונים ותכשיטים יקרים, מצלמות יקרות, ולא להיות באזורים נטושים. יש להשאיר את דלתות וחלונות הרכב נעולים כל העת. במקרה של ספק, תמיד מומלץ לשאול את המדריך שלך או את הנציג במקום הלינה לגבי הנחיות בטיחות נוספות.

עישון

העישון אסור במקומות ציבוריים, ובדרך כלל יש אזורים מיועדים בהם ניתן לעשן. מתחת לגיל 18 לא ניתן להיכנס לאזורים המיועדים לעישון, ולא ניתן לרכוש סיגריות.

לטייל עם ילדים

 דרום אפריקה מתאימה לטיול עם ילדים. רוב המוסדות מספקים שירותים מיוחדים מותאמים לילדים. במרבית המלונות יש חדרים משפחתיים, במרבית הלודג'ים הפרטיים יש תכניות מיוחדות לילדים בספארי, וכל השמורות מותאמות גם לילדים.

אנשים עם מוגבלויות

ישנם מתקנים בעבור אנשים עם מוגבלויות (למרות שהם בפריסה מצומצמת יותר מארצות-הברית ואירופה). בכל המלונות הגדולים ישנם מתקנים המותאמים לאנשים עם מוגבלויות. בעת השכרת רכב, יש לציין את ההתאמות הנדרשות בפני חברת השכרת הרכב.

טיסות בדרום אפריקה

מעל 70 חברות תעופה בינלאומיות טסות לדרום אפריקה מכל רחבי העולם. South African Airways, חברת התעופה הלאומית, טסה ליעדים בכל העולם.

טיסה ישירה מישראל לדרום אפריקה אורכת כ-10-12 שעות. שדות התעופה העיקריים הם OR Tambo International Airport ביוהנסבורג, ו-Cape Town International Airport בקייפטאון.

שדה התעופה השלישי בגודלו בדרום אפריקה הוא King Shaka International Airport בדרבן, וישנם שדות תעופה קטנים יותר בערים רבות כמו בלומפונטיין, ג'ורג', קימברלי, פורט אליזבט ואופינגטון.

בנוסף לאלה, יש טיסות סדירות בין יוהנסבורג ושדה התעופה Kruger Mpumalanga International Airport, שממוקם קרוב לכניסה לשמורת קרוגר, בעיר נלספרויט (Nelspruit). שדות תעופה אפשריים אחרים למי שמגיע לבקר בקרוגר הם שדות התעופה שב-Hoedspruit וב-Phalaborwa.

לודג'ים יוקרתיים מסוימים מספקים שירותי מטוסים פרטיים משדות תעופה שונים ברחבי המדינה לשמורת קרוגר ושמורות פרטיות הצמודות לו.

טיסות פנימיות

תלוי במסלול הטיול, טיסה פנימית יכולה להיות האפשרות האופטימלית אם יש לכם זמן מוגבל, בהתחשב בגודלה של דרום אפריקה. ישנן חברות תעופה פנימיות רבות כגון:

  • British Airways
  • com
  • Mango Airlines
  • South African Airlink
  • South African Airways
  • South African Express

העברות משדה התעופה ואליו

ישנו מגוון של שירותי העברות משדות התעופה ואליהם – משאטלים קבועים, ועד העברות בהזמנה מראש ואפילו רכבי יוקרה. שירותי ההעברות מנוהלים על-ידי ספקים מנוסים ומקצועיים, אשר ייקחו אתכם בבטחה משדה התעופה אל היעד שלכם. בנוסף, יש תחבורה ציבורית שמגיעה לשדה התעופה ממרכז העיר ביוהנסבורג וקייפטאון.

נסיעה במונית או בשאטל

מחוץ לטרמינל הטיסות הנוחתות, תוכלו למצוא שאטלים ומוניות עם מונה המאושרות על-ידי חברת שדות התעופה בדרום אפריקה (Acsa- Airports Company South Africa). במידה וטרם הזמנתם הסעה, מומלץ להשתמש רק בשירותיו של ספק שאושר על-ידי Acsa (הלוגו של Acsa יופיע על הרכב). אם תצטרכו עזרה בהסעה, פנו לדלפק המודיעין של Acsa שבטרמינל.

השכרת רכב

רוב חברות השכרת הרכב הבין-לאומיות פועלות בדרום אפריקה, ומציעות מגוון סוגי רכבים; מרכבים קטנים וזולים יותר ועד רכבי יוקרה.

הכי מומלץ להזמין רכב שכור מראש, במיוחד אם אתם מגיעים לדרום אפריקה בעונה התיירותית (בקיץ, דצמבר-פברואר).

ישנן חברות המציעות רכבי 4X4. במקרים כאלה, מומלץ להשכיר רכבי 4X4 מחברות השכרה המתמחות ברכבי שטח. הן יוכלו גם להציע לכם השכרה של קרוואנים, טנדרים ומיניוואן.

טיפ: למי שמתכוון לבקר בשמורות, ייתכן ותעדיפו לשכור רכב שטח, כיוון שגובה הרכב נותן יתרון בספארי. עם זאת, כמעט בכל השמורות יש כבישים מעולים המתאימים לרכבים פרטיים.

נהיגה עצמית

הכבישים בדרום אפריקה מצוינים לנהיגה עצמית, על אף שהמרחקים עלולים להיות גדולים, הכבישים במצב מצוין, מתוחזקים היטב ועם נופים משגעים.

חוקי נהיגה: בדרום אפריקה נוהגים בצד שמאל של הכביש. חובה לחגור חגורות בטיחות ואסור לדבר בנייד בזמן נהיגה. מהירות הנסיעה בדרום אפריקה נמדדת בקמ"ש. באופן כללי, המהירות המותרת באזורים עירוניים היא 60 קמ"ש, בכבישים בין עירוניים 100 קמ"ש ובכבישים מהירים 120 קמ"ש. עקבו אחר השלטים בכביש, במידה והמהירות המותרת היא אחרת, השלטים יציינו זאת.

רישיון נהיגה: יש להצטייד ברישיון נהיגה בין-לאומי. על הרישיון להיות עליכם תמיד בעת נהיגה, כיוון שבמידה ויעצור אתכם שוטר, מכל סיבה שהיא, הוא יבקש לראות את הרישיון.

מפות: מומלץ להשתמש במפת כבישים עדכנית או ב-GPS שיקלו עליכם את ההתמצאות. ניתן להשכיר GPS בעת השכרת הרכב. מפות כבישים ניתן לרכוש במרבית חנויות הספרים ובחנויות הנוחות שבתחנות הדלק.

דלק: כמעט כל תחנות הדלק מקבלות כרטיסי אשראי. המתדלק בתחנה ימלא לכם דלק, יבדוק צמיגים, שמן ומים וינקה לכם את השמשה הקדמית. נהוג לתת לו טיפ סמלי של 5 ראנד.

מזומן: היות והרבה כבישים הינם כבישי אגרה, מומלץ לקחת אתכם ברכב כסף מזומן. כמו כן, בעת החנייה בערים, יתכן ונציג חנייה באפוד זוהר יפנה אליכם בתמורה לזה ששמר לכם על הרכב. גם במקרה זה נהוג לתת טיפ.

טיפ: המרחקים בין ערים ותחנות דלק בדרום אפריקה עלולים להיות גדולים, במיוחד בכבישים העוברים בליבה של המדינה. לכן, מומלץ לנסוע עם מיכל דלק מלא ועם מיכל מים נוסף, לכל מקרה.

רכבות

התניידות ברכבות מאפשרת נסיעה בתוך הנוף היפיפה של דרום אפריקה, בלי הצורך לנהוג.

האפשרות היוקרתית: הרכבת המפורסמת ביותר בדרום אפריקה היא ה-Blue Train היוקרתית. פנים הרכבת מעוטר בשיש וזהב, בחדרים מערכת בידור דיגיטלית, וארוחות גורמה ויין איכותי משלימים את החוויה יוקרתית. ל-Blue Train קווים בין פרטוריה לקייפטאון ופרטוריה לדרבן. ניתן גם להזמין נסיעה מיוחדת ברכבת לשמורת הספארי Pilanesberg.

האפשרות הנוסטלגית: לחובבי נוסטלגיה ניתן לנסוע ברכבת הקיטור המשוחזרת Rovos Rail. הרכבת נוסעת בין פרטוריה ומפלי וויקטוריה, ובין פרטוריה וקייפטאון.

תשתית תיירות

למרות הטיסה הארוכה לדרום אפריקה, זה בהחלט ממקום ששווה לבקר בו! דרום אפריקה ידועה בתושביה מאירי הפנים והטיול בה מתאים לכל כיס.

היות ודרום אפריקה היא מדינה גדולה, בדרך-כלל המרחקים ממקום למקום הם גדולים. למרות זאת, זה פשוט מאוד להתנייד במדינה בגלל שהתשתית התיירותית בה מצוינת. יש אפשרויות מגוונות של טיולים מודרכים, טיסות פנימיות, רכבות, אוטובוסים ונהיגה עצמית.

 

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני