סקירה כללית על דרום אפריקה

בואו לגלות עולם אפריקני במסע מרתק לדרום אפריקה

סקירה כללית על דרום אפריקה

דרום אפריקה ממוקמת בקצה הדרומי ביותר של אפריקה, וגודלה כגודל ספרד וצרפת יחד, או טקסס. האוקיינוס ההודי והאוקיינוס האטלנטי נושקים לחופיה ונפגשים אחד עם השני בנקודה הדרומית ביותר ביבשת, כף אגוליאש (Cape Agulhas). זהו אחד המקומות היחידים בעולם בו אדם יכול לצפות בשני אוקיינוסים נפגשים.

המדינה גובלת מצפון עם נמיביה, בוצוואנה, זימבבואה ומוזמביק, ומקיפה בתוך שטחה גם שתי מדינות עצמאיות – לסוטו וסווזילנד.

אמנם דרום אפריקה נמצאת בתחתית היבשת, אך היא נחשבת כעומדת בראשה במונחים של תשתיות ברמת גבוהה, מזג אוויר שמשי, ומגוון גיאוגרפי מדהים – חופים זהובים, רכסי הרים דרמטיים, ערים תוססות, עיירות שובות לב, שדות קרב היסטוריים, אוקיינוסים, עמקים, מאות מינים של ציפורים, שטחים רחבים פתוחים לרווחה ועוד כל-כך הרבה…

בדרום אפריקה תשעה מחוזות כשהמוכרים שבהם הם הכף הדרומי, ביתם של קייפטאון וארץ היין, מפומלנגה, המפורסם בנופו המרהיב ובשמורת קרוגר וקוואזולו-נטאל, בו נמצאים העיר דרבן, שדות קרב היסטוריים וחופים נפלאים. ששת המחוזות האחרים – הכף הצפוני, הכף המזרחי, חאוטנג, לימפופו, הפרובינציה הצפון-מערבית והמדינה החופשית – גם הן מציעות אתרים וחוויות מיוחדים.

מאז הבחירות הדמוקרטיות הראשונות בדרום אפריקה ב-1994, בהן נבחר נלסון מנדלה לנשיאות, במדינה יש חברה מעורבת של יותר מ-50 מיליון איש, מתרבויות מגוונות ועשירות כמו הזולו, הקוסה, אפריקאנס, אנגלים ועוד רבות אחרות. בדרום אפריקה 11 שפות רשמיות – אבל אל דאגה, כמעט כולם מבינים ודוברים אנגלית.

נגן וידאו

דברים לראות ולעשות

בדרום אפריקה מגוון עצום של אטרקציות, טיולי הליכה, מקומות היסטוריים ועוד, כמו כן היא בעלת מדריכי תיירים מוסמכים רבים, הנותנים מענה למגוון רחב של תחומי עניין ואזורים במדינה, החל מספארי, דרך ספורט, מסלולי טיול ועד אטרקציות אקסטרים. אחת מאטרקציות האקסטרים הידועות במדינה היא קפיצת הבנג'י בין הגבוהות בעולם, הצופה על הנופים המשגעים של דרך הגנים.

דברים שכדאי לדעת

להלן מספר דברים שכדאי לדעת לקראת הביקור שלכם בדרום אפריקה:

שדות תעופה

מעל 70 חברות תעופה בינלאומיות טסות לדרום אפריקה מכל רחבי העולם. ישנן גם חברות תעופה אפריקניות שמספקות טיסות סדירות מדרום אפריקה לשאר היבשת.

עונות

דרום אפריקה נמצאת בחצי הכדור הדרומי ולכן העונות הן הפוכות מישראל. את מחירי ה-off-season ניתן להרוויח כשמטיילים בחורף, באביב ובסתיו.

אביב: ספטמבר-נובמבר

קיץ: דצמבר-מרץ

סתיו: אפריל-מאי

חורף: יוני-אוגוסט

איך מזג האוויר?

הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא בין 15-28 מעלות. בחורף, הטמפרטורה הממוצעת היא בין 19-23 מעלות. חורף בקייפטאון עלול להיות גשום ועם רוח, אך חופשה חורפית בחופי דרבן וקוואזולו-נטאל מתאימה, כיוון שהטמפרטורות שם בחורף יכולות לטפס עד 26 מעלות. במחוזות מפומלנגה ולימפופו החורף יבש עם לילות קרים, אך ימים שמשיים וחמימים. מזג אוויר זה אידיאלי לצפייה בחיות בשני מחוזות אלה, כיוון שאז הצמחייה דלילה, והחיות נאלצות להגיע למאגרי המים הטבעיים.

ומה לגבי פשיעה?

מומלץ לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים, כפי שהייתם עושים בכל מדינה זרה. מומלץ לנעול חפצים בעלי ערך, לא לענוד תכשיטים יקרים, להיות באזורים תיירותיים ולנעול את דלתות וחלונות הרכב. במקרה של ספק, תמיד מומלץ לשאול את המדריך שלך או את הנציג במקום הלינה לגבי הנחיות בטיחות נוספות.

10 סיבות לבקר בדרום אפריקה

דרום אפריקה מציעה מגוון סוגי אטרקציות המתאימות לכולם.

  1. שווה לכל כיס: למרות שבדרום אפריקה הרבה מלונות יוקרה ולודג'ים של 5 כוכבים, יש גם הרבה אפשרויות זולות יותר של לינה, אטרקציות וטיולים מודרכים.
  2. חיות פרא: דרום אפריקה היא אחד היעדים הטובים ביותר בעולם לחוויית ספארי. בשלל שמורות ספארי ברחבי המדינה, ובקרוגר המפורסמת שבהן, תוכלו לראות מגוון של חיות פרא.
  3. חופים: בדרום אפריקה חופים משגעים. לצד חופים עירוניים מוסדרים, כמו אלה שבקייפטאון, פורט אליזבט ודרבן, ישנם חופים בתוליים יפיפיים מרוחקים יותר ברחבי המדינה.
  4. נופים: בדרום אפריקה יש מגוון של נופים; רצועות חוף יפיפיות, רכסי הרים דרמטיים, אזורים סוואנה נרחבים, אזורים מדבריים יפיפיים, אגמים, מפלים, קניונים מרשימים, יערות, וקייפטאון, הידועה בתור אחת הערים היפות ביותר בעולם.
  5. אנשים חברותיים: שוב ושוב, תיירים המבקרים בדרום אפריקה מציינים את האנשים החברותיים איתם הם נפגשים. אנשי 'אומת הקשת' באים ממגוון של תרבויות ונותנים לתיירים קבלת פנים נהדרת בכל רחבי המדינה.
  6. מזג אוויר: בדרום אפריקה יש מזג אוויר נוח, במיוחד לתיירים – לעיתים רחוקות חם מאוד או קר מאוד, ומזג האוויר שמשי כמעט בכל העונות.
  7. פעילויות שטח ואקסטרים: קשה להגיע לקרסוליה של דרום אפריקה כאשר מדובר בפעילויות שטח ואקסטרים. בין אם אתם מכורים לאדרנלין, או פשוט אוהבים להיות בשטח, יש מבחר רב; בנג'י, צלילה עם כרישים, מסלולי הליכה, רכיבה על סוסים, צפייה בלווייתנים, שנירקול, צלילות מכשירים ועוד.
  8. היסטוריה: בדרום אפריקה מבין ההרים העתיקים ביותר על פני כדור הארץ, חלק מאבותינו הקדמונים של ערש האנושות חיו כאן;שרידי ממלכות אפריקניות עתיקות; שדות קרב היסטוריים; עיירות של כריית זהב ואתרים איקוניים של מאבק על החופש.
  9. תשתית מצוינת: בדרום אפריקה יש תשתיות תחבורה מצוינות, שירותי תיירות טובים, מי ברז ראויים לשתייה במרבית המקומות, שירותי בנקאות נהדרים עם פריסה ארצית של כספומטים, אפשרויות לינה איכותיות ושוות לכל כיס, ומסעדות נפלאות.
  10. תיירות בת-קיימא (responsible tourism): דרום אפריקה משקיעה מאמצים רבים בשימור ואזורים רבים במדינה מוכרים כמוגנים. במדינה הרבה פרויקטים של שימור אקולוגי והיא מאוד 'ירוקה'.

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני