סקירה כללית על אתיופיה

בואו לגלות עולם אפריקני במסע מרתק לאתיופיה

סקירה כללית על אתיופיה

שם המדינה: הדמוקרטיה הפדרלית של אתיופיה
בירה: אדיס אבבה
קרקע: 1.14 מיליון קמ"ר
טופוגרפיה ואקלים: בחלק המזרחי בצפון ובדרום הארץ יש הרים גבוהים המתנשאים לגובה של מעל 4,300 מטר. האגם הגדול באתיופיה, אגם טאנה, שוכן בחלקה הצפוני של המדינה והוא המקור של נהר הנילוס המפורסם. באתיופיה יש שתי עונות. העונה הרטובה, מיוני עד ספטמבר והעונה היבשה מאוקטובר ועד מאי. על אף שהעונה היבשה נוחה יותר, ניתן לטייל באתיופיה בכל ימות השנה.

 

כלכלה

אתיופיה היא מדינה רב אתנית עם מגוון רב של שפות (83 שפות עם 200 ניבים) אמהרית היא שפת העבודה של הרפובליקה הפדרלית הדמוקרטית של אתיופיה אך טיגרית, גוראגית ואורומו נפוצות ביותר. יתר על כן, אנגלית, איטלקית, צרפתית וערבית בשימוש נרחב בתחומי המסחר והחינוך.

דת

הדתות השולטות במדינה הן הנצרות האתיופית והאיסלאם, אך יש גם קתולים ופרוטסטנטים. בדרום המדינה לשבטים דתות משלהם.

אינטרנט, טלפון ושירותי פקס

תחום האינטרנט או קוד סיומת המדינה הוא Et. אינטרנט קפה רבים זמינים באדיס אבבה ובערים אחרות. כולם מספקים גם שירות פקס וטלפון. קוד החיוג לאתיופיה הוא 251.

אספקת חשמל

אתיופיה משתמשת בשקעי 220 וולט AC cycles 50. מכשירי חשמל ישראלים עם תקע בעל שני פינים (ללא הערקה) לא צריכים תיאום.

אוכלוסיות

האוכלוסייה אומדת על 83,100,000 (האו"ם 2007)

אזור זמן

אתיופיה היא באזור GMT + 3. אתיופיה משתמשת בלוח השנה היוליאני.

מוצרי יצוא עיקריים

היצוא העיקרי של אתיופיה מבוסס על מוצרים חקלאיים כגון: קפה, עורות, שמן, שעוות דבורים, בשר, קנה סוכר ופרחים.

שעות פעילות הבנקים

הבנקאים בדרך כלל פועלים מיום שני עד שישי בין השעות 8:00 – 16:00 וביום שבת בין השעות 8:00 – 11:00. בבנקים פרטיים תתכן שעת סגירה מאוחרת יותר. שירותי מטבע החוץ סגורים בשעות הצהריים (12:00 – 13:00).

בלדרות והעברות כספים

העברות הכספים יכול להתבצע באמצעות ווסטרן יוניון ו-Money Gram. לשתיהן סניפים באדיס אבבה ושירותיהם זמינים גם בבנקים הפרטיים והלאומיים.
לחמישה ספקי שירות שליחים יש משרדים באדיס אבבהDHL, FedEx, UPS, TNT ו-EMS.

מטבע ותקנות

המטבע המקומי הוא ביר אתיופי (ETB), המורכב מ-100 סנט. ביר זמין בשטרות של ,1 ,5 ,10, 50 ו-100. מבקרים יכולים לייבא כמות בלתי מוגבלת של מטבע חוץ אך יש להצהיר לרשויות המכס בטופס הכחול.
במטבע חוץ יש להחליף אך ורק בבנקים ובבתי מלון מורשים ובגיבוי קבלה. טופס הצהרה המטבע חייב להישמר מאחר וזה יידרש על ידי המכס עם עזיבת המדינה. מבקרים יכולים להחליף כל ביר אתיופי למטבע חוץ בשדה התעופה לפני הטיסה בליווי טופס המרת מטבע וכל הקבלות על עסקאות חילופי מטבע.

מלונות

באדיס אבבה בתי מלון לכל כיס, החל משרתון והילטון המפוארים וכן מלונות לתייר הממוצע כגון Ghion, Shebelle Wabi ומלון Ethiopia. כל אתרי התיירות מציעים מבחר של בתי מלון מודרניים.

לבוש

באופן כללי בגדי עונות מעבר מתאימים לאקלים האתיופי. במקומות גבוהים יותר, יש צורך בבגדי צמר או מעיל בערבים. מומלץ להצטייד במעיל גשם , בייחוד כאשר מבקר במדינה במהלך התקופה מפברואר עד אוקטובר. 
ניתן לקבל שירותי כביסה יעילים בבתי המלון או לידם (לעתים קרובות השירותים מוצעים 24 שעות ביממה).

חגים לאומיים

החגים נחגגים לפי הלוח האתיופי (יוליאני) המורכב משנים עשר חודשים של שלושים יום כל אחד, וחודש נוסף של חמישה ימים (שישה ימים בשנה מעוברת). לוח השנה הוא "מאחר" בשבע שנים ביחס ללוח השנה הגרגוריאני (המערבי) וראש השנה יוצא בחודש ספטמבר. יום ראשון הוא יום המנוחה השבועי.
• 11 בספטמבר ראש השנה האתיופי
• 26 בספטמבר חג מציאת הצלב האמיתי (Meskal)
• 8 בינואר חג המולד האתיופי 
• 20 בינואר חג ההתגלות האתיופי
• 2 במרס ניצחון Adwa
• 25 באפריל יום שישי הטוב האתיופי
• 27 באפריל הפסחא האתיופי
•  1 במאי יום העבודה הבינלאומי
• 5 במאי יום ניצחון הפטריוטים האתיופים
• 28 במאי נפילת משטר Dergue

• החגים המוסלמים מצויינים על ידי רבים מתושבי אתיופיה ותאריכם משתנה לפי שנת הירח. 

ויזה

ניתן לקבל ויזה בנציגויות הדיפלומטיות של אתיופיה בחו"ל. עם זאת, אזרחי 33 מדינות (ישראל בינהן) יכולים לקבל אשרת תייר עם הגעתם לאתיופיה בחיוב קבוע.

דרישות בריאות

בעת הכניסה למדינה מבקרים צריכים שייהיה ברשותם פנקס חיסונים תקף וחיסון נגד קדחת צהובה.  חיסון נגד כולירה נדרש מכל אדם שביקר או חלף באזור נגוע כולרה בששת הימים טרם ההגעה לאתיופיה.

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני