מידע שימושי על אתיופיה

בואו לגלות עולם אפריקני במסע מרתק לאתיופיה

הזמן המומלץ לטיול באתיופיה

באתיופיה ניתן לבקר בכל זמן של השנה אולם לעונות השונות יש יתרונות שונים.

ההיגיון הפשוט אומר שלמבקרים כדאי להימנע מהעונה הגשומה, שבאתיופיה מתחילה ביוני ומגיעה לשיאה ביולי אוגוסט. ללא ספק, ערים הרריות כגון גונדר, לליבלה ואדיס אבבה יכול להיות לחות וקרירות במהלך העונה הגשומה. אולם אם נשים את הנושא הזה בצד, לאחרונה נעשו שיפורים ברשת הכבישים בצפון המדינה, מה שהופך את הגשמים למכשול קטן יותר ממה שהיה פעם. האזור הכפרי ירוק מאוד במהלך העונה הגשומה, ויתרון נוסף הוא שתפגשו מספר קטן יותר של תיירים באתרים הפופולאריים כגון לליבלה.

מיד עם סיום העונה הגשומה, מחודש ספטמבר ועד תחילת אוקטובר, זהו זמן נהדר לטייל באתיופיה. ישנה ירידה משמעותית במשקעים, אולם האזור הכפרי עדיין מאוד ירוק ומתמלא בפרחי בר צהובים בשם Meskel. ב-27 בספטמבר (ויום מאוחר יותר בשנים המעוברות), מתחיל באתיופיה פסטיבל ה-Meskel בו מציינים את מציאתו של "הצלב האמיתי" לפני כ-1,600 שנה.

עונת השיא התיירותית היא מאמצע אוקטובר ועד ינואר, כאשר הגשמים פוסקים אולם הטבע עדיין מלבלב. בעונה זו האתרים התיירותיים נוטים להיות עמוסים יותר מאשר בתקופות אחרות של השנה. אם אתם מגיעים בעונה זו, שווה להגיע ללליבלה או לגונדר לקראת ה-Timkat (ההתגלות האתיופית), חגיגה צבעונית מופלאה המתקיימת ב-19 בינואר (מלבד בשנים המעוברות).

העונה היבשה המאוחרת, מחודש פברואר ועד לחודש מאי, נחשבת גם היא לזמן טוב לביקור, למרות שלנוף יש נטייה להפוך ליבש וחום יותר לקראת סוף תקופה זו. לעומת זאת, באזור הדרומי הרחוק הגשמים הראשונים יורדים כבר בחודש אפריל.

ניתן לצפות בחיות בר במהלך כל ימות השנה, אולם החורף האירופאי – בין חודש נובמבר לחודש מרץ – מתגמל במיוחד לציפורים, כאשר לזנים המקומיים מתווספים מספר גדול של ציפורים נודדות.

keyboard_arrow_up Call Now Button
טיול באפריקה עם אפריקני